Van der Laan weg...

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Aug 4 11:01:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Pechtold staat helaas al vast. En nu hij blijkbaar heeft laten weten
> te gaan voor Stalinistisch leiderschap van fractiediscipline en

Nou nou nou, wacht nou gewoon eens af hoe Pechtold zich gedraagt in
plaats van termen als stalinistisch te bezigen. John Wijmuller laat zich
ook al zo meeslepen begrijp ik.

Het vertrek van Lousewies verzwakt D66 natuurlijk behoorlijk, ze had
toch de helft van de partij achter zich, dat is niet niks. Ik had het
daarom ook niet verwacht en ze doet nu exact wat de pro-Lousewies factie
hier eerder Pechtold probeerde te verwijten: lijsttrekker of anders
niet. Maar goed als het niet klikt dan klikt het niet.

D66 is er de partij niet naar om discipline voor discussie te stellen.
Daar zullen we Pechtold desnoods even aan moeten herinneren. Al zou het
me verbazen als dat nodig was, gezien het beeld wat ik van Alexander heb.

Van Boris kan ik het vertrek beter begrijpen, die heeft er ook al een
lange termijn opzitten in de kamer en ik hoop dat hij zijn carriere op
een goede manier kan voortzetten.

Bart