Normen en waarden: Internet en TV..,

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Aug 4 11:05:37 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Bart Meerdink <bm_web at KPNPLANET.NL>,

>  Wat de 1 'indoctrinatie' noemt, is voor de ander een goede opvoeding
>  en een gedegen opleiding. Excessen daargelaten komt men hier gewoon
>  niet uit.

Een gedegen opleiding leidt op tot zelfstandig denken, niet tot
horigheid aan andermans ideeën. Uiteraard is elke beoordeling
subjectief, maar alleen al het formuleren van zo'n criterium zal de
uitwassen beperken lijkt me.

Op zich vind ik onderwijs van diverse kleur goed, en bijdragen aan de
pluriformiteit van Nederland. Zeker tegenwoordig vindt iedereen toch wel
een eigen weg.

Bart