Van der Laan weg...

Fri Aug 4 11:00:33 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>,
>Wat lees ik nu? Gaat D66 een voorbeeld nemen aan de SP

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>En nu hij blijkbaar heeft laten weten te gaan voor Stalinistisch
>leiderschap van fractiediscipline en 'Alexander bepaalt',

 Ach, welneen...
 Er zit nogal wat rancune in de uitspraken van LvdL, dat is alles.

 Kennelijk wil ze met slaande deur weg en vereffent daarom nog wat
 openstaande rekeningen. Uiteraard doet ze dat op deterministische
 wijze, ze kan niet anders. Ze had weer eens beter haar mond kunnen
 houden.

 Mark, weer,
>Het hoogst haalbare lijkt me de komende vier jaar te overleven en
>dan gokken op een heropleving door fouten van anderen....

 Er moet hoognodig rust in de tent komen.

 Een PvdA/CDA/GroenLinks/CU-kabinet, Balkenende weg en een zich her-
 stellend D66 in de oppositie. Geen liberale of populistische experi-
 menten meer maar gewoon een land dat (voor het eerst sinds 1998) weer
 eens geregeerd wordt en een oppositie die iets voorstelt. Momenteel
 zijn de condities daarvoor optimaal - en dat met de verkiezingen in
 het verschiet, het kan niet beter. Na 1994 zijn die condities niet
 meer zo goed geweest als nu.

 Het is alleen de vraag of D66 daarvan weet te profiteren - de kiezer
 zal D66 (en de VVD) al snel identificeren met de maatschappelijke en
 morele neergang van de afgelopen jaren. Het volk rekent deze keer af
 met het liberalisme.

 Pechtold moet het 'L'-woord dan ook beslist niet in de mond nemen,
 Bakker moet wat naar links opschikken (Bertus is daar al druk mee
 bezig, zie ik tot m'n genoegen) en onze Hein heeft de handen geluk-
 kig vrijgehouden...

 Ik zie het weer helemaal zitten...   :-)