Koerscrisis: Congresmotie zegt vertrouwen in Van der Laan op

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Apr 30 16:28:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Elma Ouwehand wrote:

> Op 30-apr-2006, om 14:36 heeft Fritz van Rikxoort het volgende  geschreven:

> en het is imo dus helemaal geen 'blok'
> dat is juist het gevaar
> nergens zoveel eigenwijzige onenigheid als juist daar

Nog even nagelezen bij http://nl.wikipedia.org/wiki/Links_(politiek)
maar links-rechts is niet meer dan een beetje diffuse aanduiding,
onbruikbaar voor politiek-inhoudelijke discussie.

Ik denk dat Fritz de spijker op z'n kop slaat wat betreft de D66-ers die
gewend zijn zich 'links' te noemen maar dat begrip roept bij nader
inzien weinig concrete of positieve associaties meer op, hoogstens een
vaag onbehaaglijk gevoel :-)

Vrijzinnig of liberaal is niet echt links of rechts: emancipatie
(arbeiders, vrouwen, allochtonen) ja, bescherming (betutteling) nee.
Milieu ja, maar ook vrije markt ja.

Een aardig citaat van die wikipedia pagina: "... kan men een linkse
groepering herkennen aan het feit dat men het binnen die groep
beledigend vindt om rechts genoemd te worden", in die zin ben ik dus
niet (meer?) links, want links of rechts kan me niets schelen.

Overigens, deze lijst bestaat zolang als ik hem ken voor het overgrote
deel uit mannen, en nieuwe aanwas is bijna onmogelijk want hij is bijna
niet te vinden. Wat dat betreft, Elma, ben je een dubbele uitzondering
dus ;-)

Bart