Politiek / Cijfers als nieuwe religie

Fri Apr 21 16:01:20 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad, Martin,

Kamerleden spreken ook al heel lang van dossiers.

Ook de nieuwe/jonge honden raken zichzelf kwijt en nemen dat over,
ik heb het nooit begrepen, je jaagt je kiezers ermee weg,
door de taal maar ook door wat erachter zit:
bureaucratie en slechte, onmenselijke politiek.

Een dossier sluit je het liefst, zo dat dossier hebben we mooi afgehandeld,
als de porcedure gesloten is, wat niets zegt over
of het probleem goed afgehandeld is laat staan opgelost.

Dat is helder in het strafrecht, waar politie en deskundigen onschuldigen
laten bekennen.
Als het op papier maar klopt, en wat er echt gebeurde er maar niet op staat.
Maar dat geldt op elk gebied, waar cijfers alleen dossiers betreffen, niet
de werkelijkheid.

Fritz