Politiek / Cijfers als nieuwe religie

Fri Apr 21 15:56:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk hier wordt ik vrolijk van, Mark, idem van Bart en Martin,

Maar als ik vandaag het geneuzel uit het kabinet verneem over
koopkrachtverbetering
niet voor diegenen die het relatief het meest verdienen, want relatief
benadeeld zijn,
maar voor de voorkeursgroepen van CDA en VVD, dan mis ik het D66-geluid.

Het is al vaker gedaan, maar zou wel zin hebben met niet-baantjesjagers
een beknopt programma/plan op te stellen
dat burgers kunnen begrijpen (hun problemen en behoeften willen oppakken)
en dat echt des D66's is, verschil maakt met CDA, VVD en PvdA c.s.

Uitwerking per onderdeel gaat te ver, en zou met betrokkenen en deskundigen
moeten.

Zulk werk faalt steeds binnen D66 en erbuiten
juist door partijpolitiek intern en extern,
lees kortademige baantjes- en kiezersjacht
en banenpoetserij van zittende partijpolitici,
die geen belang hebben de harde werkelijkheid te benoemen,
maar slechts hun baantjes en posities verdedigen
en de trouwe slinkende kiezersgroepjes populistisch bedienen.
Niet voor niets zweven steeds meer kiezers weg van de zuilenpartijen.

Fritz