D66-pamflet 'hernieuwbare energie'

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Apr 18 23:54:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als eenvoudige voddenkoopman herinner ik me toch wel de definitie van
"duurzaam" in de context van die internationale cie olv de toenmalige
Noorse premier, een sociaal-democratische premiere: qua milieu niet verder
verslechterend, langzaam verbeterend, tot behoud van de leefomstandigheden
van het nageslacht. Dat kan dus neerkomen op niet-hernieuwbaar, dan wel
duurzaam en hernieuwbaar zoals windenergie, de golfslagversie ervan, en,
zonne-energie.

Trouwens, diezelfde Noorse premiere was later wel voorstander van de jacht
op walvissen 'om wetenschappelijke redenen". Een kluifje voor jouw
scientisme, Marc.

hv,u
------