Nog net geen traantjes

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Apr 15 16:47:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ursie Lambrechts is erg precies in die dingen, geloof me.

Dat kan wel Bert, maar het wint allemaal niet aan geloofwaardigheid. Ik
zie haar regelmatig in haar optreden, en allemaal sterke/stoere taal,
maar echte gevolgen tegenover wanbeleid blijven uit!

> En die kwam na
> uitvoerig debat en veel hoor en wederhoor tot de conclusie dat dat niet moest,
> in de kwestie van de Syriërs. Dat hebben we gevolgd. Probleem bij Rita is dat
> er veel beeldvorming is, maar je kan geen motie van wantrouwen steunen louter
> vanwege de beeldvorming.

Het probleem is dat de TK de geloofwaardigheid van het oppositie voeren.
  Zelfs die zgn. dualiteit komt maar niet van de grond. De gezamelijke
partij belangen (vd coalitie) winnen het nog steeds van het duaale.

> De motie zou het trouwens ook niet hebben gehaald,
> wat weer een afzonderlijk probleem was geweest.

Van afkeuring neem ik aan dat je bedoeld, Bert. En nee, idd, en ondanks
een duaalsysteem.

> Veel militanter waren we de afgelopen week ten aanzien van de christenen en
> homo's naar Iran. Ik ben mijn week begonnen met een gesprek bij Rita, samen
> met Ursie. Uitkomst: uitzetmoratorium verlengd.

Ten koste van de transparantie en het democratisch functioneren van de
TK, vlgns mij, Bert.

Henk Elegeert