Aprilgrap: D66 wil kabinet steunen in plaats van zich profileren

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Apr 4 15:27:28 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Apr 04, 2006 at 02:59:17PM +0200, Bart Meerdink wrote:

> Maar een negatieve boodschap, het je afzetten tegen de rest van het
> kabinet, is onsympathiek, draagt niet bij aan je eigen
> geloofwaardigheid, en maakt niet dat er meer mensen bij D66 willen
> horen.

Nee, van er immer in blijven zitten, stijgt je geloofwaardigheid.

> Plus, tot de verkiezingen moet er nog een hoop gedaan worden.

O? Wat zoal? Voor welk prachtig plan kan Nederland die laatste driekwart
jaar niet zonder ons?

> Zo is er meer. De WAO was een schandaal, het door de sociale partners
> afwentelen van kosten op de gemeenschap, ten kost van de toekomst van
> wie er in terecht kwam, en ten koste van de economie. Haal maar eens
> terug wie daaraan schuldig waren, en een oplossing tegenhielden.

Voor welke fantastische omslag schoot de wet Poortwachter e.d. zo ernstig
te kort? Ik zag hier recent de demagogische kreet "1 miljoen WAO-ers een
ramp" weer voorbij komen. D66-ers die ik dat nu nog hoor roepen, schrijf
ik af. Vraag Ger nog eens om de cijfers.

> spectaculaire wederopstanding van de partij geen probleem. Ik schat zo
> in dat Pechtold geknipt is om te breken met de slechte communicatie die
> D66 zo lang heeft belemmerd. Ondanks dat zo velen hun best deden hem
> belachelijk te maken.

Volgens mij is Pechtold een banenhoppend hol vat, dat na z'n rol in de
Uruzgan-affaire beter z'n biezen had kunnen pakken.

Ik ben benieuwd wat er uit die kennelijk in Utrecht gehouden 'oproerdag'
voortkomt. Je zou verwachten dat alle potentiele oproerkraaiers al lang
en breed uit de partij zijn vertrokken zijn, of op z'n minst niet meer
naar activiteiten met kamerleden gaan, maar dat valt kennelijk mee.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |