Aprilgrap: D66 wil kabinet steunen in plaats van zich profileren

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Apr 4 16:07:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> Nee, van er immer in blijven zitten, stijgt je geloofwaardigheid.

Nou Henk, je bent blijkbaar de moed verloren, ik hoop dat dat niet
structureel is, want als het goed is heb je nog een lang leven voor je...

Als je een keuze maakt en dan terugkrabbelt alleen omdat de *omstanders*
zo hard joelen dan ben je ongeloofwaardig. Eventueel, als de
coalitiegenoten (niet de PvdA) iets doen waarvan je tevoren zelf gezegd
zou hebben: dan stap ik er niet in, dan is breken verdedigbaar (maar
zelfs dan kan het verstandig zijn om door te gaan, elk moment kent zijn
eigen afweging).

> O? Wat zoal? Voor welk prachtig plan kan Nederland die laatste driekwart
> jaar niet zonder ons?

Ik wacht nog op de vooruitgang met het beter laten functioneren van de
overheid. Het initiatief van Pechtold bijvoorbeeld om iedereen zelf
direct via het internet toegang te geven tot je eigen gegevens (mits
goed beveiligd natuurlijk) vind ik uitstekend.

Maar verzin zelf eens, er is veel meer te doen natuurlijk, zet jezelf
eens over je dip heen zou ik zeggen.

> Voor welke fantastische omslag schoot de wet Poortwachter e.d. zo ernstig
> te kort? Ik zag hier recent de demagogische kreet "1 miljoen WAO-ers een
> ramp" weer voorbij komen. D66-ers die ik dat nu nog hoor roepen, schrijf
> ik af. Vraag Ger nog eens om de cijfers.

Moet ik bij Ger zijn voor objectieve cijfers???

En schrijf iedereen maar af (om in de sfeer van de WAO te blijven), en
begin gelijk maar een eigen partij, want uiteindelijk blijf je alleen over.

> Volgens mij is Pechtold een banenhoppend hol vat, dat na z'n rol in de
> Uruzgan-affaire beter z'n biezen had kunnen pakken.

Okee, schrijf ook Pechtold zo maar af, maar ik vind dat erg minnetjes,
en ik hoop dat de rest van de D66 zorgvuldiger omgaat met het potentieel
van haar mensen. Succes met je eigen partij.

Bart