Zo worden we dus belazerd; Grenzen vanaf volgend jaar open voor Polen

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Apr 1 17:45:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Adertentie;

Gevraagd een ICT-er die tegen het minimumloon gemiddeld tussen 70 en 80 uur
per week wil werken. Overwerk boven de 40 uur per week wordt niet betaald.
Eigen vervoer is noodzakelijk en wordt niet vergoed, of het wordt in
mindering gebracht op het nettoloon.

Nou Tjerk, dat moet toch een buitenkansje zijn voor je he?

Net als voor die ex-militair die waarschijnlijk een vast inkomen heeft en
graag de prijzen ziet dalen.
De chauffeurs zijn er wat minder blij mee vermoedelijk als Polen momenteel 5
weken van huis gaan voor ongeveer 1500 euro waar zo'n 3700 werd betaald aan
de Hollander. Dat komt omdat men niet meer mee mocht werken dan gemiddeld 48
uur maar daar hebben de Polen geen last van, die worden toch niet
aangehouden.
Let maar eens op bij chauffeursrestaurants, kijk eens hoeveel mensen met een
Hollands kenteken naast de trailer een potje staan of zitten te koken. Dat
komt omdat er Polen of zo op zitten die geen geld hebben om fatsoenlijk te
eten.
O ja, Tjerk, ik mag aannemen dat je graag een paar extra uren maakt om de
WW-uitkeringen te betalen voor al die Nederlandse mensen die hierdoor in de
WW terecht komen. Dat is maar 3 jaar ongeveer hoor dan zitten ze in de
bijstand.

Wat je ook nog kan is hier in de omgeving op het land komen werken. Het
minimum uiteraard, ruime driepersoon caravan voor 5 man tegen 15 euro per
nacht. Eten haal je gewoon zelf en je behoefte kan gebeuren in een groot bos
(vlakbij). Uiteindelijk hou je wel 3 euro per uur over. Dat kan je dan 8
weken lang en is dus 8x40x3= 720 euro over waar alleen je reiskosten op en
neer naar Polen nog vanaf gaan. De week bestaat slechts uit 80 uur (dag of
nacht) waarvan ze alle 40 worden betaald.
Er is een tijd geweest dat we het slavernij noemden, maar jij hebt het
liever over welvaart begrijp. Welvaart over de ruggen van de Polen ea.,
lekker uitbuiten die lui, samen met ASO.
In geval van dames is eventuele mishandeling gratis.

Ger