Status Italiaanse auto

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri Sep 30 18:34:22 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels heeft op vrijdag, 30 sep 2005 om 11:30 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> From: dirkie <geensloof at yahoo.com>

aaaah, dirkie geensloof, die dik heet, heeft een vespa en een
bijpassend rijbewijs! :)

> Goed getimed Dik. Kan morgen de auto ophalen bij een dealer ten
> noorden van Milaan die wel een risicootje met me wil lopen,
> betreffende de registratie. Kan officieel immers nog niet omdat ik
> nog geen identiteitskaart heb. Aanvraag loopt al twee maanden, maar de
> enige investeringen die ze hier
> bij de overheid lijken te maken is in archiefkasten.

ROFLOL. :)
en herkenning.
mijn zoontje (45 jaar oud) had ooit kennis aan italianen en verwonderde
zich al in de jaren '80 over het alomheersende nepotisme. je kon alleen
ambtenaar worden als je een kruiwagen had.

>  Maar in het
> land waar nepotisme als iets positiefs wordt gezien, is er hoop.

zo kan je er ook naar kijken, ja
wel errug the power of positive thinking

> Als het lukt, dan heeft het me uiteindelijk meer dan drie maanden
> gekost voordat
> het me (semi-legaal) is gelukt hier een auto te kopen.... Wat zijn
> we blij met de Europese integratie... Overigens als het onverhoops
> toch niet gaat lukken, dan moet ik waarschijnlijk nog 3 maanden
> wachten tot het echt legaal kan.
>
> Totale kosten registratie: 600 Euro. :-(
>
> De auto (tweedehands Toyota) is gelukkig wel zo'n 2500 Euro
> goedkoper, dan wat je er op marktplaats.nl voor betaalt. Nog steeds
> veel duurder dan een soortgelijke auto in de VS uiteraard, dat wel.

en zo leer ik ook nog wat over autoprijzen :)

> Groeten,
> Mark Giebels
>
> BTW, die Vespa is toch wel van na 2001 he? Want anders mag je er zelfs
> hier in Genua vanwege milieunormen binnenkort de stad niet meer mee
> in. En terecht. Vreselijk smerige apparaten...

inderdaad, hear hear!
bovengenoemd zoontje heeft een oldtimer bmw motorfiets. is ouder dan
hijzelf. vies en gevaarlijk ding.
ook al zoiets.

gr elma, die hoopt dat ze nu nooit meer zo'n scherpslijperige zeurmail
krijgt, als antwoord op het warme welkom hier ;) 'nieuw hier
overdacht', en niet op de lijst, maar privé gepost, zodat ik niet op de
lijst kon/mocht antwoorden. :(
waarin ik op de vingers getikt werd over de mores:

> Wat wel een van de mores is - niet alleen van deze
> lijst, maar van *elke* mailinglist - is om dergelijke
> privé-berichten *buiten* de lijst te houden.
> In dit geval ging het toch om een verzoek aan Marc?

ik zeg lekker niet van wie, en ik citeer lekker tegen de netiquette in.
;)
ik ben nl gek op zo nu en dan iets privés te lezen. maakt jullie
menselijker (v/m) ;)

gr 2 elma (fietsende t*fuspr*stituee. en nou maak ik er geen grappen
meer over hoor, zeroxat, whatever you are :)