Status Italiaanse auto

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Sep 30 11:30:53 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: dirkie <geensloof at yahoo.com>
> BTW Hoe gaat et met je Italiaanse autoaanvrage? Moest
> hier gisteren mijn Vespa laten registreren EN
> afrijden. Total time: 1:20 hours zonder afspraak
> (Kosten $ 62,=)

Goed getimed Dik. Kan morgen de auto ophalen bij een dealer ten
noorden van Milaan die wel een risicootje met me wil lopen,
betreffende de registratie. Kan officieel immers nog niet omdat ik
nog geen identiteitskaart heb. Aanvraag loopt al twee maanden, maar de enige investeringen die ze hier
bij de overheid lijken te maken is in archiefkasten. Maar in het
land waar nepotisme als iets positiefs wordt gezien, is er hoop.
Als het lukt, dan heeft het me uiteindelijk meer dan drie maanden gekost voordat
het me (semi-legaal) is gelukt hier een auto te kopen.... Wat zijn
we blij met de Europese integratie... Overigens als het onverhoops
toch niet gaat lukken, dan moet ik waarschijnlijk nog 3 maanden
wachten tot het echt legaal kan.

Totale kosten registratie: 600 Euro. :-(

De auto (tweedehands Toyota) is gelukkig wel zo'n 2500 Euro
goedkoper, dan wat je er op marktplaats.nl voor betaalt. Nog steeds veel duurder dan een soortgelijke auto in de VS uiteraard, dat wel.

Groeten,
Mark Giebels

BTW, die Vespa is toch wel van na 2001 he? Want anders mag je er zelfs hier in Genua vanwege milieunormen binnenkort de stad niet meer mee in. En terecht. Vreselijk smerige apparaten...