positie patienten

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Fri Sep 30 10:59:54 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Thursday 29-9-2005 23:17, Bert Bakker wrote:
><knip>
>Nu zou je nog kunnen zeggen dat die verzekeraars onder één hoedje
>spelen en geen belang hebben bij lastige patienten. Maar juist dat blijkt
>anders te gaan. De eerste specifieke verzekering voor chronisch zieken is
>gisteren gelanceerd - voor diabetici. Tot grote tevredenheid van de
>patientenvereniging. Andere patientenverenigingen, en meer in het algemeen,
>andere collectiviteiten (uitkeringsgerechtigden etc.) zijn ook in
>onderhandeling.
><knip>

Helaas zijn niet alle patientenverenigingen een voordeel voor de patient.
Ik neem als voorbeeld de Nederlandse Vereniging van Posttraumatische
Dystrofie Patiënten.
Deze club is vierkant tegen kleurenresonantietherapie.
Ondanks getalsmatige bewijzen dat deze therapie veel mensen heeft genezen.
Liever zien zij dat mensen hun ledematen uit wanhoop laten amputeren.
Liever dat dan toegeven dat er andere werkzame therapien bestaan.
Dus als lijder aan posttraumatische dystrofie ben je dan mooi in de aap
gelogeerd.
Duizenden Euro's uit eigen zak betalen voor een therapie, buiten de
ziektekostenverzekering om.

Glenn Mellonius
Haarlem.