(...) blijkt verzinsel

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Sep 27 14:02:43 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Precies,
>
> De overheid beheert zelfs je portemonnee, op wat restantjes na.
> Hoge premies en belastingen worden voorgeheven.
> Voor essentiële uitgaven krijg je er wat van terug,
> zoals voor zorg, huur of hypotheek, etc...
> Voor kinderen, opvang, scholing, etc.
> Voor het sparen voor je oude dag...

Daar komt nu bij: de status van je gezondheid waarover je zelf niets
meer te vertellen krijgt, en waar Minister Kokhals, met voorbeelden uit
de autobranche ons naar de(ZIJN) zorggarage gaat sturen, om aldaar
in(ZIJN) een declaratiesysteem te worden gevangen waarmee de
(ZIJN)zorgmonteur zijn/haar taak uit kan voeren.

Nee nee, die (zorgmonteur) hoeft niet te kijken naar andere dingen. Dan
komt je maar een andere keer terug. Urghh... :) Ergerlijk is dat toch
dat die ook al niet echt goed mee wil werken in ons (kwakzalver
Hoogervorst's) zorgsysteem. Zullen we de vakbonden de schuld geven? :)

Oh ja, in het systeem zitten ook elementen waardoor zogenaamde
transparantie ontstaat, ja ok, ten koste van de privacy, maar ach wie
maalt daar nog om tegenwoordig? :)

> Papa mag ik wat van mijn eigen geld terug voor...

Daar ZORGen wij wel voor jongen, maar je nu maar niet ongerust. Wij
weten immers veel en veel beter wat goed voor je is. :)

Hoe, vraag je? Dat blijkt uit de cijfers, mijn jongen. Onze MP houdt
goed de vinger aan de 'pols', hoor. :)

Weet je wat, we 'verkopen' het als marktwerking (aanbrengen) in de zorg.
:) Hoe vindt je die? :)

Henk Elegeert