Prinsjesdag 2005

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Sep 21 06:08:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort heeft op dinsdag, 20 sep 2005 om 16:04
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Inderdaad, De Leugen Regeert, als nooit tevoren, getsie.
>
> Het grootste voorbeeld: de procenten, honderden en honderden euro's
> vooruitgang van niet werkenden met een veel verdienende partner, onder
> het mom van kinderen, waar alle anderen er zonder of met kinderen, ook
> als beiden full time werken of het hele leven gewerkt hebben, er op
> achteruitgaan, of als alles heel erg meezit stilstaan.

vieze vuile tweeverdieners bedoel je?
daar heeft het cda traditioneel een pesthekel aan. en al heel lang. is
de hoofdreden waarom ik zo de pest heb aan het cda.
het cda wil de kostwinner terug, die uit de algemene middelen een
sloofje gesubsidieerd krijgt.
sloofje liefst zo laag mogelijk opgeleid, anders krijgt ze't door en
gaat tweeverdienen en scheiden en zo.
moet je niet hebben.

> Een harde, onnodige, onrechtvaardige keuze, door gratis premies voor
> niet werkende partners, ook zonder kinderen, ook gepensioneerden met
> één groot pensioen ipv twee kleintjes, met allerlei valse leugens
> verdedigd, op kosten van laag betaalden die er alleen of samen beiden
> hard voor moeten werken, zonder of met kinderen.

precies.
kom bij de club zou ik zeggen. ;)
mijn club is ongeveer gelijk met d66 opgericht. heette mvm, maar is
helaas in de jaren 80 weer opgeheven.
maar we zijn nog niet allemaal dood.
joke smit wel helaas. heeft nog een website voor belangstellenden.

gr elma