Turkije dreigt EU met afhaken

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sun Sep 4 19:31:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja, Martijn.

Ofschoon ik niet mag afgaan op mijn goede ervaringen tijdens mijn vakantie
in Side (en Zwitserland, want die moeten er ook bij) en ik overaal gewoon
met Euro's betaalde en deze ook kon pinnen, lijkt me een te zwaar
nationalisme op gespannen voet te staan mt de europese gedachte en ook de
Turkse cultuur is nogal afwijkend van de onze en dat is mede beplaad door
onze humanistisch-christelijke achtergrond. Bijvoorbeeld de kerstvakantie is
voor hen weer een hotel vol Duitse toeristen. Ik was altijd voor,  zie door
de migratie ook, dat  er nu al bijna geen Turk te vinden is, die niet
familie heeft in bijvoorbeeld Duitsland of Nederland, en economisch werken
we al samen in een Douane Unie, maar ik houd mijn aarzelingen bij verdere
integratie. Waarbij ook weer de vraag speelt: wat moet er dan met Turkije
gebeuren: verlicht een analoog model voor al die Zwarte Zee staatjes?

Met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra
Utrecht