'Biodiesel accijnsvrij'

Sun Sep 4 21:12:27 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Martijn Meijering <mmeijeri at XS4ALL.NL>:
>Laatst hoorde ik trouwens uit betrouwbare bron dat het bij een olieprijs
>van 70 dollar per vat al rendabel wordt om gas uit steenkool te winnen.

 Dat is'ie dus al.

 Onlangs voorspelde ik op deze lijst dat de olieprijs binnen een jaar boven
 de 100 dollar/vat zou komen en vervolgens zou doorstijgen en vandaag lees
 ik hetzelfde in de VN. Bron: de adviseur van Bush...  :-)

 Vlak na m'n opmerkingen (paar weken geleden) steeg de olieprijs met meer
 dan 80%...

 Verwacht wordt een enorme stijging ineens. Ergens tussen de 100 en 200
 dollar/vat - waarna de economie al dan niet in elkaar klapt (reden voor
 politici om niets te doen, uiteraard - integendeel er moet zoveel moge-
 lijk energie-infrastructuur worden verjubeld zodat de handen zijn schoon-
 gewassen als het fout gaat).

 Biobrandstof vereist een flinke aanwas van landbouw-gebied (zie mijn re-
 centelijke opmerkingen daarover). Dat gebeurt niet en dus is elke opmer-
 king vanuit de politiek over biobrandstoffen onzin. De burger wordt flink
 bij denues genomen. Als het aan de politiek ligt, stort de hele bende
 binnenkort in elkaar en men is niet van zins om ook maar 1 vinger uit te
 steken om daar iets aan te doen. Reden: men heeft geen idee wat men moet
 doen.

 Er moet een energie-minister komen met het gezag van een Napoleon.

 Marc Fluks, Amsterdam