PRdV: 60 zetels

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Oct 31 21:18:59 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Oct 31, 2005 at 09:08:12PM +0100, Ernst Debets wrote:
> Ook wel vreemd om te zien dat een (groot?) gedeelte van de 55 stellingen van
> de Vries gejatte D 66 ideeen zijn:
>
> - Gekozen Minister President
> - Eerste Kamer afschaffen (hij was zelfs zo brutaal om een citaat van Jacob
> Kohnstamm te gebruiken over dit onderwerp).
> - Referendum
>
> Waarom is D 66 zo nooit een 60 mansfractie geworden???

Goeie vraag. Alleen al het feit dat D66 van de laatste 11 jaar er 10 in de
regering zat, maar desondanks niets van haar democratiseringsvoorstellen
wist te realiseren, zou reden moeten zijn enigszins beschaamd een stapje
terug te doen. En er is niets mis met het jatten van dergelijke ideeen
indien ze nog niet gerealiseerd zijn.

Ik heb het pamflet inmiddels ook gelezen en kwam weinig tegen waar ik niet
mee in kan stemmen. Ben dus benieuwd hoe het verder gaat en hoe sommige
zaken betaald moeten worden (dat openbaar vervoer bijvoorbeeld).

> Zal wel net zo aflopen als de LPF, zie maar wie PrdV om zich heen verzameld
> heeft (Nagel, Wilting)

Het zou mij niet verbazen indien de PrdV itt de LPF met een solide lijst
kwam. Afwachten dus. Vanavond maar weer eens naar Nova en BVD kijken...

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |