Een linkse lente..

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Oct 17 08:36:59 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat analytische is logisch Marc, het is immers een boekanalyse, waarin uiteraard door de verscheidene schrijvers te pas en onpas met begrippen wordt gegooid. Ik zit trouwens wel meer op de lijn van Femke dat ook vrijzinnige democratie, of haar vrijzinnig links, een ideologische stroming is. Je schetst immers een referentiekader. Puur pragmatische is gevaarlijk in een representatieve democratie, want onbetrouwbaar richting de burger.

> natief voor de hervormingen. Ze komt niet verder dan een analyse-achtig
> verhaal en hangt dat op aan Hirsi Ali.
>
> Dat laatste is per definitie onverstandig...

Kom nou, wil je haar negeren dan? Dat is wel het laatste wat je moet doen in een democratie. En ik ben het met haar kritiek op Hirsi Ali juist helemaal eens. Ik uitte op deze lijst al eerder soortgelijke kritiek. Hirsi Ali is een anti-vrijzinnige tante, die effectief actie voert, voor een goed doel, maar die in de politiek meer kwaad dan goed doet.

Groeten,
Mark Giebels