Fw: Dank je wel en sorry

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Oct 16 07:53:12 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: Ger
To: Bert Bakker
Sent: Sunday, October 16, 2005 7:38 AM
Subject: Dank je wel en sorry

Dank:
Ik heb de afgelopen 2 dagen erg bemoedigende en leuke wensen gekregen van diverse mensen hier op de list. Ik zocht die niet hoor, maar de vooral goede boodschappen deel je graag met bekenden ook al zijn die hier slechts bekenden op het beeldscherm.
Heel erg aardig en hartstikke bedankt allemaal, dat doet me erg goed.

Sorry:
Ik zat een en ander terug te lezen en zag (mijn echtgenote trouwens ook) dat ik de laatste tijd nogal typefouten en zo zit te maken. Ik moest er zelf mee lachen. Dat dit zou kunnen wist ik maar dat zit hem in een medicijn wat ik nu even gebruik. Lees er maar snel overheen dus nogmaals sorry, als het storend is.

Mocht dit op een of andere weer ter sprake komen bedenk dan dat dat gebeurt door mij omdat je tegen dingen aanloopt die je ervaart en aan het denken zet waar vooral anderen tegenaan lopen in de maatschappij en als onrechtvaardig, of mischien ook juist goed worden beleeft. Het gaat dan niet over mij, oke?

Ik zal daar even een voorbeeld van geven waarvan ik denk, wordt daar bij nagedacht.
Niet alle avonden maar wel (te) vaak wordt er reklame gemaakt door het BWK om lid te worden en ze te steunen met 4 euro per maand. Een heel goed doel wellicht en ze zullen buitengewoon goed werk doen. Ze zijn niet de enige hoor, ze rollen voorbij die goede doelen. (Ojee Zalm, 8%:))))))
Waar naar mijn gevoel niet bij wordt nagedacht is dat er ook mensen uit hun doelgroep voor de buis zitten. Ze maken een spotje waarin een jonge vrouw te horen heeft gekregen dat ze helemaal beter is. Natuurlijk, raklame, dan laat je een succes zien, erg begrijpelijk en ook nodig voor een goed reklame. Maar er zitten mensen te kijken die nog lang niet zo ver zijn, of mischien weten niet zo ver te zullen komen. Mensen met grote phsyschise spanningen of wat ook.
Als je dan een tijdje net als afgelopen week zowat elke avond daarmee opnieuw geconfronteerd wordt is het allesbehalve leuk. Niet voor 4 euro, maar het zou niet nodig moeten zijn dat dergelijke fondsen geld moeten inzamelen maar dat is een ander verhaal. Dat kan blijkbaar niet anders. Je bent wat anders aan het doen met je familie of probeert te ontspannen. Even de gedachte ergens anders en dan telkens.......
Er waren ook programma's van de week er over, goed informatief. Goede zaak, maar daar kan je de TV naartoe zeppen als je dat wil en er tegen kan. Reklameboodschappen is toch een ander verhaal, dat confronteerd, en dat is ook de bedoeling van de reklamemakers. Zeker als je op de diverse zenders tegenkomt en zo vaak op een avond krijgt.

Ger