Grapjes...

Thu Oct 13 19:48:08 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een grap uitleggen kan niet. Dan is'ie niet leuk meer.

Liever wat recente voorbeelden van (mijn) Mokumse humor...

Vanmorgen lag de straat open. Diepe kuil, kwestie van nieuwe riolering.
Ik kijk wat gespeeld de kuil in en vraag de werklieden 'Kunnen jullie
alsjeblieft opschieten, ik wil doortrekken.' Gelach dus.

Maand geleden, boot naar Texel. Ik zit op het hekje bij de fietsingang
te wachten op de pont. Naast mij zit nog iemand op het hekje. Achter
ons gaapt een diepte van 4 meter van de autoingang.
Zegt de echtgenote van die man 'Pas je op dat je niet valt ?'. Ik kijk
de man aan en voeg daaraan toe '...aan je kop te zien is dat trouwens
al een keer gebeurd....'
Paar mensen kregen de slappe lach, het wachten op de boot werd plotse-
ling heel leuk.

Gistermorgen reed ik zowaar bijna Femke Halsema van de sokken met m'n
fiets. Mompel ik iets in de trant van 'politieke aanvaring'. Was ook
eigenlijk wel leuk.

Wat ik precies met die grap over Dittrich bedoelde moet iedereen zelf
maar uitmaken. Maar hij was wat mij betreft wel leuk bedoeld en had
de kritische ondertoon dat hij zich als politicus teveel met de homo-
strijd bezighoudt.

Ik hou wel van dat soort kwinkslagen... Maar het is Mokumse humor, dat
is natuurlijk weer wel zo. En het woord 'U' bestaat bij ons niet...