NPS

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Oct 13 22:26:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mijnheer Elegeert,

> Tjerk,
>
> Toon het pavlov gehalte dan maar aan zou ik zeggen in mijn pavlov reactie.

Mijn reactie ging niet over de ergelijke omroeppolitiek in Nederland, waarop
ik hier Bertus ook aangesproken heb en waar wellicht op het komend congres
(bent u daar dan ook?) nog de nodige aktie (of zo U wilt: aksie) ondernomen
kan worden, maar op je smalende en badinerende toon sinds enige tijd, iedere
keer als de geachte afgevaardigde B. Bakker hier op deze lijst zich in de
discussie mengt. De geachte afgevaardigde houdt op de meestal moeilijk te
volgen aantijgingen wijselijk zijn mond, vannacht had ik er even tabak van.

Maar als U dan vervolgens springt naar de navolgende conclusie:

> In die context Tjerk kom jij nu aanzetten met de meest gevreesde pavlov
> reactie en dat is braaf uit de hand eten van dresseur Bakker, en braaf al
> kwijlend blijven wachten op het 'voedsel' dat hij je nooit voor zal gaan
> zetten.

dan vraag ik me af in welke wereld U leeft, waarom U denkt dat ik uit de
hand van de door mij inderdaad gewaardeerde Bert Bakker (en zijn bijdragen
aan deze lijst) zou moeten eten, waarom ik daarbij zou moeten kwijlen (U
herkent U zich hierin? Dat is een gewoonte in Limbabwe?), en op welk voedsel
zou ik dan moeten wachten? Ik ben heel wel in staat voor mijn eigen voedsel
te zorgen.

Ik vind Uw reactie dan ook van een dermate weinig verheffend niveau, dat ik
U dringend adviseer lijsten te bezoeken, waarop een dergelijke toon
gebruikelijk is (LPF, SP, of waar U zich maar thuis voelt), maar deze lijst
dat te besparen. Aan enige voortgang van een dergelijke gedachtenwisseling
heb ik geen enkele behoefte en ik hoop voor U, dat U een betere lijst vindt
of anders een betere tijdsbesteding.

Qoud dixit

Mr W.T. Jouwstra

Utrecht