VVD gaat ervaring opdoen alvast

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Oct 13 17:42:32 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hoi Henk,

Hoi Ger,

> Net even gekeken op de VVD site van Enschede.

Wow, die kiezen (nu wel) voor een veilige stad.

> Intelligente afdeling aldaar. ga maar eens kijken op die site en naar hun
> standpunten. hahahaha.

Is dat niet die gemeente van die rampen? Waar de burgemeester gewoon
bleef zitten terwijl hij eindverantwoordelijk was voor veel leed onder
zijn burgers? Velen die het zelfs niet na konden vertellen? Zoiets als
dagelijks je verkrachter onder ogen moeten komen.

> Ze kiezen voor een vliegveld waar wordt gevlogen. (en nu, fietsen?)

Daar ook al? Door ook met economische orgasme's in het vooruitzicht
gesteld?

> Voor een jeugd met een toekomst.

Dat kan niet waar zijn, wel? Dwingend opgelegd door de rijksoverheid?

"
DE VVD KIEST VOOR JEUGD MET EEN TOEKOMST!

De eerste verantwoordelijkheid voor jongeren ligt bij henzelf en hun
ouders of opvoeders.

Het algemene jongerenbeleid waarborgt dat jongeren de ruimte krijgen om
zich vrij en verantwoordelijk in de samenleving te ontplooien. Naast dit
algemene beleid moet nadrukkelijk aandacht worden gegeven aan jongeren
die kampen met meervoudige achterstanden op diverse terreinen en/of
probleemgedrag vertonen (schoolverzuim, vandalisme, criminaliteit,
druggebruik). Het doel is dat er geen jongeren door gebrek aan aandacht
uit de boot vallen.

De VVD vindt dat stimulering van de eigen verantwoordelijkheid betekent
dat jongeren zelf bij het beleid en het beheer van voorzieningen
betrokken moeten zijn. Om uit te maken wat het belangrijkst is, moeten
jongeren via enquêtes het beleid kunnen beïnvloeden en moet de kennis
van jongerenwerkers worden benut.

In plaats van het alleen organiseren van activiteiten voor jongeren
zouden jongeren meer gestimuleerd moeten worden om zelf met projecten te
komen.
"

Je mag de jongeren wel eerst (sociaal, economisch) naar de rand van de
afgrond brengen en dan pas neemt de overheid (soms) haar
verantwoordelijkheid. Een beetje zoals, met de ramp zelf. We kijken wel
hoelang het goed gaat, daarna nemen we wel maatregelen.
Verantwoordlijkheid ligt immers bij henzelf. :)
En als er eentje bij is die het geen probleem vindt een hele wijk op te
(kunnen) blazen, nou ja dat moet dan toch kunnen, Ger?

Ze zijn zo wereld vreemd van hun eigen stad dat ze zelfs niet noemen op
welke wijze het jeugdbeleid nu gewaarborgd wordt. Of zouden ze er nog
aan moeten beginnen? Over het nemen van verantwoordelijkheid gesproken!!

Wedden dat deze regels er over jaren nog in staan? Je kunt je er op geen
enkel manier een buil aan namelijk. Laat staan op afrekenen.

> En de rest?

"
MINDER REGELS!

De geloofwaardigheid van de overheid staat en valt met het handhaven van
haar eigen regels.

Handhaven van regels, daar zijn wij een groot voorstander van. Maar
hebben wij niet teveel regels? Zijn er niet veel te veel wetten en
voorschriften die niet te handhaven zijn? Of zelfs voorschriften die
tegenstrijdige zijn aan elkaar?

De VVD-fractie is ervan overtuigd dat minimaal 25% van alle regels en
voorschriften in Enschede geen enkele meerwaarde heeft. Die kun je dus
beter afschaffen. Want zij bezorgen de burgers en met name de
ondernemers een hoop werk en kosten veel geld. Niet alleen jammer van
het geld en de tijd, maar ook nog eens slecht voor de geloofwaardigheid
en het vertrouwen in de overheid.

Zullen wij daarom een deal met U sluiten? U meldt lastige, overbodige,
vreemde en slechte regels bij ons en wij beloven U dat wij uw klachten
meteen zullen doorsturen naar de verantwoordelijke mensen. U krijgt dus
een reactie van ons en een antwoord op uw vragen. Samen zijn we dan
wellicht binnen afzienbare tijd verlost van een hoop onnodige
overheidsregels!

Resultaten

Melddatum 	  	Resultaatdatum 	  	Onderwerp
Er zijn geen overbodige regels gevonden.
"

:) Een geloofwaardige VVD?

> Voor mobiliteit in het verkeer. (waar zouden ze nu rijden)
> Een economie die werkt. (ze zullen allemaal in de bijstand zitten)
> En cultuur met muziek. (Buuken met Normaal)
>
> Wellicht kunnen ze aan Minister Verhoeven de burka's vragen die ze wil
> verbieden op de scholen. Zo komen de wat minder goed uitziende
> bijstandsvrouwen ook makkelijker aan de man en het past beter bij
> uithuwelijlken.

Zo had ik het nog niet bekeken. :) En als ze dan toch te lelijk is heb
je nog altijd de eerwraak tot je beschikking. Beschuldig je haar van
vreemd gaan, en kat in het bakkie.

> Slimme mensen daar bij de VVD.

Absoluut, en zijn zelf nooit ergens verantwoordelijk voor.

Henk Elegeert