Stakingen in Frankrijk.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Oct 4 16:35:45 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> ja, maar wat is altijd zo, onderdrukking of een lift naar de macht, of
> is dat hetzelfde?
> ik hoop het toch van niet
> anders moeten we aan de raden democratie van drie eenheid lenny?
> of begrijp ik hem/haar verkeerd?

Het is uiteindelijk hetzelfde, als je de macht hebt menen ze hun druk uit te
kunnen oefenenen dus te kunnen onderdrukken.
De democratie is verworden tot een persoonlijke carriere die voorop staat.
Allemaam zitten ze te dromen van een functie als minister of wat ook, het is
eigenbelang en waarempel nog wel begrijpelijk ook, iedereen wil er wel op
vooruitgaan toch.
Alleen de huidige coalitie loopt van hot naar haar om het allemaal recht te
lullen wat ze zelfwetende allemaal kapot maken.
Vandaag is het ziekenhuis een stukje van Zalm gelezen over zijn toch wel
heel erg arme moeder die alleen maar een AOW'tje heeft, toch wel heel erg
zielig blijkbaar omdat ze ook Zalm heet of zo. Zalm zelf weet het allemaal
hoe moeilijk het is voor die mensen zegt hij en toch doet hij het, dus moet
je wel een geweldige sadist zijn, omdat je eigen begroting voor jezelf de
economie aangeeft. (EMU-norm en dergelijke)
Sadisten hebben nu eenmaal de neiging graag te onderdrukken. En wie niet
onderdrukt wil worden of althans dat wil uitstralen loopt heel hard met hem
mee.

> o, ja, da's waar ook, stond in mark giebels intro, jij was ook van de
> vakbonden

Klopt ja, en altijd met veel genoegen gedaan. menig werkgever altijd zeer
goede relaties gehad, de verstandige dan, die weten dat het een samenspel is
en dat de werkgelegenheid voor de bonden minstens net zo, zo niet
belangrijker is voor hen dan voor de werkgevers.
En geloof me maar en wellicht weet je dat, uitzendbureau's vallen daar niet
onder. Legale koppelbazen zijn het, vorige week werd nog bekend dat minstens
15% met illegalen wekt en Bert Bakker stelt voor om hun vrijheid te
verhogen. Zoiets als je deuren goed op slot draaien en je ramen wijd open
zetten.

Ger