positie patienten (was:DBC's (was: ... verzinsel))

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Oct 3 12:49:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op maandag, 3 okt 2005 om 11:54 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bert,
>
> Juist omdat ik de situatie nu aan de lijve meemaak spitste ik het daar
> wel
> even op.
> Ook ik kan de buurman vrgaen even te rijden maar werk he, zodat hij
> premie
> kan betalen voor de onkosten voor mij. En dan nog zou ik op zijn minst
> zijn
> kosten dienen te vergoeden toch?

natuurlijk
bert had vast even een slip of the mind
het is te dol voor woorden dat je als zieke die niet de bus kan nemen
je buuf moet lastig vallen. foei bert! :(

> De overheid creeert de situatie dat we boel moeten gaan flessen totdat
> de
> zooi met de verzekeraar is geregeld.
> Van WW naar de ziektewet dus voorlopig enkele maanden geen geld dus
> voorschieten kan ook al niet met dergelijke geweldige
> uitkeringsinstanties.
> Toch dank voor je wensen en ik waardeer het zeer dat je dan morgen en
> de
> rest van de week niet naar den Haag gegaan zou hebben om mij te
> rijden:))))

LOL, keep smiling ger!

> Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik ben het daar zeker toch niet mee
> eens, bewaar me, maar heel veel mensen worden zo gedwongen door het
> langs
> elkaar op gewerk van al dat overheidsgedoe.
> Ik heb nog een dag over per week nu en dat is tijd zat om alsnog te
> solliciteren naar werk. En wordt uiteraard gelijk aangenomen met de
> mededeling ziek te zijn. Vraag maar aan de keuringsarts.

ja, daar ken ik ook opwekkende verhalen over.

ach, maak wat kopietjes sollicitatiebrief en plak er telkens een
postzegel op, en besteed je kostbare tijd aan zinnige dingen ger.
zoals hier blijven mailen. :)

> Niet dat ik verwacht zou hebben dat het met de PvdA beter gegaan zou
> hebben
> maar slechter als nu wordt gecreeert is onmogelijk.

ik blijf maar hopen, wat moet ik anders. zucht.

> Ik red me wel hoor maar zie het maar als gevolg van daarginds achter
> wat
> bureautjes wordt bedacht zonder er eerst echt eens over na te denken.
> Ben pas geleden nog aan de slag geweest voor buren die al 4 maanden
> zonder
> enige vorm van inkomsten zaten door het UWV. Omdat mensen boven de 50
> niet
> onder de nieuwe regels herkeurt zouden worden.

kijk, dat is nu zinnige mantelzorg/bezigheid

> Zoals tot nu toe elke nieuwe maatregel van dit kabinet is het een grote
> puinzooi. Ik had vanmorgen mijn ziekteverzekeraar nog aan de bel en die
> verwachten voor hen alleen al meer mensen onverzekerd dan ik gedacht
> had
> voor het geheel, dus maak je borst maar nat. Hoogervorst kan zijn
> onslagbrief alvast wel schrijven.

grin, ik dEnk het ook.

> Ik begrijp erg goed dat jij daar in je uppie ook niets aan kan, maar
> het
> juist verdedigen zal liggen aan de hyrachie waar je ook midden in zit.
> Dus
> niks persoonlijks bedoeld.

ach, ger, het persoonlijke is politiek, en vice versa.
maar je bedoelt dat je het bert niet als bert kwalijk neemt, dat snap
ik en deel ik (een beetje, want betr mag de hersenen ietsjes harder
laten werken ajb bert?)

gr elma