VVD-splijtzwamscore AHA (2)

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sun Nov 27 07:56:21 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: dirkie <geensloof at yahoo.com>
>    Het staat wel vast dat Marc Fluks zijn kritiek niet onderbouwd
> en een beeetje rabiaat bezig is Hirsi Ali zwart te maken.
>    Helaas kan Mark G. het ook niet helemaal laten....Opportunisme of jaloezie?

Ik maak haar helemaal niet zwart. Ben het gewoon met haar oneens zowel op stijl als inhoud. Dat je dat als zwartmaken bestempeld, tja, dat is een perceptieprobleem jouwerzijde. En waarom zou ik jaloers zijn?

>    Ik heb haar nog nooit horen schreeuwen, ze is zelfs wat
> softspoken.

Klopt, was uiteraard dan ook niet letterlijk bedoeld.

> Wat ze zegt is altijd controversieel en dus "conflict
> opzoekend". Ik heb haar verschillende malen in debat gezien o.m. in
> Buitenhof, ben het niet altijd met haar eens maar dat ze niet
> openstaat voor debat is pertinente onzin.

Ik ook, en in die debatten debatteert ze amper. Het is 80% anderen verwijten maken en projecteren. En die andere 20% zijn voorspelbare monologen.

>    Omdat onze Hans, die van het referendum, weinig of niets
> inhoudelijks aanvoerde werd hij getypeerd als land van Ooit.

Welnee, omdat Wiegel (inderdaad een vreselijke regent waar ik een bloedhekel aan heb) ooit felle kritiek op haar had ('wat doet ze eigenlijk in de kamer?') en omdat hij niks tot weinig zegt over het enige onderwerp waar zij in geinteresseerd is.

Niet
> iedereen verdiend of krijgt die titel van haar

Nee, iedereen die het niet met haar probleemanalyse eens is.

>    Ok Mark wat is de juiste en taktische manier dan? Wat de
> overheden hebben klaar gestoomd in de laatste 20+jaar?

Inderdaad van die overheid moet je het niet hebben. En daarover verschil ik nou juist van mening met Hirsi Ali. Zij doet niet anders dan de overheid meer stuurkracht geven om het leven van de burgers in goede banen te leiden. Verbaas me er sterk over dat jij haar daar in volgt.

>    Dat Mark is genoeg geprobeerd met geen enkel succes. De islam,
> net als het fundamentalismtische gristengeloof. zijn niet voor rede
> vatbaar, want geloof is principieel redeloos.

Het gaat erom dat er minder mensen fundamentalistisch denken en handelen. Niet primair of er minder mensen geloven, alhoewel dat ook prettig zou zijn....

>    Daarenboven is het Islamisme gespeend van enige democratische
> controle! Daar geldt nog steeds, dat de 'bisschop' gelijk heeft, en
> god/ cq allah boven de de wet en staat zijn!

Dat is bij ieder geloof. In ieder geval hebben ze niet een opperrmens zoals de paus die iedere modernisering honderden jaren vertraagt.

> Verder zegt ze te strijden voor de emancipatie van de onderdrukten
> in de Islam, maar zoekt ze haar oplossingen in paternalistische
> maatregelen.
>
>    Waar dus de mensenlijkhied voorop staat

Wat is mensenlijkheid als je niet van mensen uitgaat?

>    Daar heb ik als vrijzinnig democraat per definitie moeite mee.
>
>    Deal with it!

So?

> Zoals ik dus ook al eerder zei, ze is een uitstekende actievoerder.
> Ze kan uitstekend agenderen. Maar ik vind haar niet sterk en zeker
> niet liberaal als politicus.
>
>    Liberaal is een erg rekbaar begrip als D66 en de VVD zich die
> term toe- eigenen.

Klopt, ik ben D66er...

>    Wat dat betreft heeft Wiegel wat mij betreft wel degelijk het
> gelijk aan zijn zijde in dit ruzietje.
>
>    Wiegel is een onbeschaamde opportunist, met een ontwapenende
> maar niettemin misleidend onschuldige glimlach.

Gelukkig, we zijn het weer eens... ;-)

Groeten,
Mark Giebels