Zalm in het sprek met.....

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Nov 27 08:08:31 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het zou ook eens een keer tijd worden.
We hadden ze uberhaubt nooit mogen steunen, niet dat ik wat heb tegen het
helpen van onderdrukte mensen maar niet in de Amerikaanse vorm. Niet in
Afganistan en niet in Irak. Het lijkt er steeds meer op dat de ergste
onderdrukkers in de wereld juist de Amerikanen zijn, ze willen zo graag de
baas in de wereld zijn. En wij steunen dat voluit.
Het is toch te zot voor woorden, we zouden ons er voor moeten schamen, dat
je een Nederlandse Vice-premier dit zo hoort zeggen. Alsof het martelen en
zo maar vastzetten van mensen minder erg is als het maar niet in de buurt
gebeurd.
Als het kabinet hierover niet met een mond spreekt zullen er dus aankomende
week weer heel wat excuses over de toonbank moeten, incluis Vreeman's
uitingen krijgt Balkje het weer druk. ben trouwens zeer benieuwd naar de
opstelling van D66 hierin. Of zijn de politieke verhoudingen, intern en met
de USA, en de economische belangen toch weer belangrijker?
Geen nieuwe missie? Dit zou horen te leiden tot onmiddellijke terugtrekking
van troepen naar mijn bescheiden mening. Hebben we trouwens die
kruisraketten ook niet meer nodig om ze te mogen gebruiken als Bush het goed
vindt.
Hoeveel mensen zitten er al jaren vast waar men slechts van denkt dat ze
misschien weleens......... we veroordelen het maar steunen het voluit.
Sterker nog, we leveren wellicht wel nieuwe gevangenen voor die bajessen van
Bush.
En och ja, het CDA, is het belang van het baantje van Jan-Jaap aan het
verminderen? Over dubbele moral gesproken zeg, dit kabinet is er een
lichtend voorbeeld van, en op meer dan een terrein.

Ger