Hoogervorst go home

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Nov 21 01:36:57 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De WMO vind ik net als jij een bedreiging: ik houd liever vast aan verzekerde
> aanspraken in de AWBZ dan mensen afhankelijk te maken van de lokale overheid.
> De fractie stemt naar alle waarschijnlijkheid tegen de WMO.

.... lukt dat nog?

http://www.invoeringwmo.nl/WMO/nl-NL/Actueel/Nieuws/TKverzetoverleg.htm

"
Wetgevingsoverleg Wmo in de Tweede Kamer verzet

In tegenstelling tot de eerdere berichtgeving zal het wetgevingsoverleg
van de Tweede Kamer over de Wmo plaatsvinden op 23 januari 2006. In dit
algemeen overleg komen de technische aspecten van het wetsvoorstel aan
bod. Er is nog geen datum bekend voor de plenaire behandeling van het
wetsvoorstel. De Tweede Kamer heeft de intentie uitgesproken het
wetsvoorstel in de week van 23 januari te behandelen.
"

En hoewel de burger steeds centraal zou staan vindt je daarvan maar erg
weinig terug. Men lijkt eerst de zaken zelf invulling te willen geven om
vervolgens de patient/client/klant te willen gaan vragen wat die nu
eigenlijk wenst.

Bovendien, sterke rol voor de gemeenten heeft ook bij het
jeugd-/jongerenbeleid niet altijd goed uitgewerkt. En ook hier doemd het
gevaar op van het niet oormerken ....

Henk Elegeert