Submission 2 over positie homo's in islam

Fri Nov 18 23:11:43 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,
>Maar ik ventileer toch geen denkbeelden ?

 Elma Ouwehand1 <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>jawel, over vrouwen en homo's expliciet en impliciet
                                            ^^^^^^^^^
 Nou, is mij ontgaan...                        ??

 AHA komt er toch mee aanzetten ? Ik verzin het toch niet ? Het rolt bij
 mij ook maar uit de kranten-zoekmachine als ik daar 'Hirsi' intik. Ik
 had geen idee dat we allemaal weer met homo's bezig moesten zijn (zo'n
 beetje het belangrijkste politieke vraagstuk van Nederland, lijkt 't
 wel - okee, ik had het kunnen weten maar ik ben nu eenmaal niet bezig
 met dit flauwekul-onderwerp).

 Ik, eerder,
>Destijds was het 'Shortcut to enlightenment' voor en 'Shortcut to
>enlightenment' na en nu draait alles weer om homo's.

 Elma,
>draait om mensenrechten in moslimkringen?

 Ach, welneen. Die Moslims moeten niets van AHA hebben. Die kleineert ze
 alleen maar. AHA heeft het altijd over de ideeen die in haar opwellen,
 verder over niemand.

>(zie de film van de gebroeders taviani waarvan de titel me ontschoten is.)

 Kaos ?

>het gaat imo om verzet tegen onderdrukking en de steun die de rechtsstaat
>daarbij kan geven en aha (ayaan) maakt daar terecht gebruik van en van
>vrouwenonmderdrukking weet ze aanzienlijk meer dan ik en ik weer veel meer
>dan jij

 Maar dat is toch een mythe...?

 AHA heeft juist een enorme minachting voor onze rechtsstaat. Die ziet ze
 louter als instrument om Moslims aan te pakken, meer niet.

 Al die info staat in het archief van deze lijst. Begin eens met,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0411&L=d66&X=&P=R109528
 da's een mooi overzicht. Zoek op het woord 'vermoord' (dat komt heel vaak
 in dit dossier voor). Dan heb je dus deze zoekstring,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?S2=d66&I=1&X=-&a=2004&b=2005&f=fluks&0=S&q=hirsi+AND+vermoord
 Deze geeft ook veel info,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?S2=d66&I=1&X=-&a=2004&b=2005&f=fluks&0=S&s=Eerdere%20praktijken%20AND%20NOT%20Re: