Het wordt alsmaar gekker

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Mon Nov 14 10:04:40 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toch wel, Henk. Het ziekteverzuim was hoog, in Rotterdam geloof ik zelfs 30
procent - demotivatie. Ook hoge WAO-instroom.
Ik herinner me de protesten ook nog, maar er was eigenlijk geen reden toe. Op
moment van de bezuinigingen waren er 53.000 Melkertbanen. Er was een verdere
oploop voorzien, die is geschrapt. Het aantal werd teruggebracht tot 45.000,
in een tempo dat natuurlijk verloop eenvoudig de terugloop had kunnen
opvangen. Het waren vooral gemeenten die protesteerden.
De resterende 45.000 bleven overeind, maar het geld ging naar de gemeenten, en
die kunnen er (nog steeds) mee doen wat ze willen. Dus zowel oude Melkertbanen
overeind houden, als andersoortige reintegratieactiviteiten.

Ben het overigens met je eens: eenvoudige collectieve banen aan de onderkant
gewoon herstellen (zie je eerdere mailtje).
Bert.