Het wordt alsmaar gekker

Mon Nov 14 09:31:24 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

From: "Martijn Meijering" <mmeijeri at xs4all.nl>
To: "Fritz van Rikxoort" <fritz at rikxoort.demon.nl>
Sent: Sunday, November 13, 2005 9:43 PM

> Klopt, maar is dat erg? Het gaat er toch alleen om de armeren te helpen?

Je helpt niet (gericht) door generieke toeslagen e.d.
Daarmee pomp je geld rond, je pakt het af en geeft het (grotendeels) terug.

> Maar dat is misschien niet zo erg als we daarvoor in de plaats wel
> volledige werkgelegenheid krijgen.

Je vermindert de werkgelegenheid door werk te straffen door loon grotendeels
af te pakken en ongeacht minder werken of stoppen met werken (velen wonen
samen!) dezelfde toeslagen toe te kennen.