Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sat Nov 5 20:55:11 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Om de een of andere reden ontgaat je wat je hier allemaal voor afschuwe-
>  lijks zegt (nog even en je wil ze voor het vuurpeloton gebracht zien).

Wat is er volgens jou dan zo afschuwelijk aan? Ik krijg een beetje het
gevoel dat we langs elkaar heen praten en verkeerd begrijpen wat de ander
bedoelt. We zijn het vast nog steeds oneens ;-) maar misschien op een
andere manier dan we denken. En ik vind het weer erg ver gaan dat je mij
ervan verdenkt dat ik bijna op het standpunt sta dat vakbondsleden voor
het vuurpeloton moeten worden gebracht.

>  Het komt kennelijk niet bij je op dat mensen in een democratie zo hun
>  rechten hebben en dat jij en de JD hen die rechten wil ontnemen - daarbij
>  gedreven door een rare, intense, haat.

Kennelijk? Ik herken mijn eigen mening absoluut niet in jouw weergave. Ik
wil niemand rechten afnemen, ik wil juist mensen hun rechten teruggeven.

>  M'n hemel. Wat is er met je aan de hand ? Dit is toch een afschuwelijk
>  citaat ? Dit getuigt toch van een enorme *minachting* jegens mensen ?

OK, het gaat je niet om het Europa-gevoel, maar om het "ervoor willen
zorgen". Ik vatte dat op als niets anders dan een oproep om te proberen
mensen te overtuigen en daar is niks mis mee. Toch?

>  Ik bespeur bij de neo-liberalen een enorme minachting voor het denken van
>  mensen - een afkeer die aanzienlijk verder gaat dan al het asociale gedoe
>  dat we de afgelopen jaren gezien hebben. Die hang naar het fascisme ver-
>  baast me langzamerhand niet meer zo... wat afschuwelijk is dit !

Marc, volgens mij moet je je fascisme-detector eens goed nakijken en
herijken, volgens mij is hij defect en geeft hij allemaal false
positives...

>  Zit jij soms ook bij die rare club ?
>  't Is te hopen dat de AIVD de JD een beetje in de gaten houdt...

Ik geloof niet dat ik ooit formeel mijn lidmaatschap heb opgezegd, maar
het is al jaren en jaren geleden dat ik daar voor het laatst geweest ben.