Analyse: Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Nov 5 10:42:20 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> ----- Original Message ----- From: "Henk van Lingen"
> <henk at vanlingen.net>

> Inderdaad. En omdat er nu toch vanaf vandaag een aantal JD'ers
> meelezen, dit maar even doorgetrokken. Het viel me op dat de JD in
> hun recente pamflet het ook nauwelijks tot niet over democratisering
> hebben, laat staan radicale... En 'vrijzinnig-democratisch' is
> (definitief?) vervangen door 'sociaal-liberaal' :-(

Nee, het wordt eerder een broederstrijd.

> http://www.jongedemocraten.nl/uploads/Pamflet%20voor%20gewoon%20papier.pdf
>
> Hoe lang houdt de beginselverklaring nog stand? Zie
> http://www.jongedemocraten.nl/index.php?id=308

Een boodschappenlijstje van een consument, zijn mijn eerste indrukken.
Prachtige volzinnen, maar zonder dat daar een echte gedreven motivering
achter zit. Laat staan een evenwichtig plan waarlangs ... enzo

... en dat terwijl de realisatie juist via democratie tot stand moet
komen, niet via (maatschappelijk niet gedragen) partij politiek.

Henk Elegeert