Analyse: Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Nov 4 16:29:46 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Nov 04, 2005 at 03:44:53PM +0100, Tjerk Jouwstra wrote:

> Is een congsie van werkgevers- en werknemersbonden niet ook in wezen een
> teken van corporatisme?

Tuurlijk, maar mensen die zichzelf verenigen de pas afsnijden of de toegang
ontzeggen was in mijn JD tijd niet erg vrijzinnig. (Maar goed, in mijn
tijd was de JD ook niet zo bezig met sociaal-economische 'hervormingen',
waar dat nu de raison d'etre lijkt te zijn van deze club)

> Overigens vond ik de lijsttrekkersverkiezingsavond (toen kon ik, ik had
> herfstvakantie) met 5 kandidaten in Utrecht bemoedigend,

Mooi zo. Ik kon niet, want had herfstvakantie. Jammer voor Kleuver,
wie weet had ik 'm wel gestemd ondanks z'n na66 smet. Ik las dat het
maar 1 stem scheelde...

Hoeveel stemmen had Everhardt (mijn geloofsgenoot in paasakkoordkritiek)
eigenlijk?

> Dat het poltieke leven niet ophoudt bij de gekozen
> burgemeester ervoer ik zelfs als bevrijdend.

Maar dat is wat anders dan dergelijke standpunten als achterhaalde,
onbelangrijke prietpraat in de hoek te zetten, zoals de na66 generatie
graag doet.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |