D66 'spot' met Grondwet

Tue May 31 09:19:23 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gisteren was m'n vader jarig en ik bleek de video verkeerd te hebben
geprogrammeerd (geen Twee-Vandaag debat voor mij) maar alsof ik dat
voorvoelde heb ik toch even mij m'n vader naar het D66-spotje gekeken.

Mooi spotje, daar niet van. Voor mensen als ik is het vreselijk om
D66 achter Luns te zien wegkruipen. Toegegeven: vergeleken bij het
huidige kabinet was Luns een toonbeeld van vrijzinnigheid, souplesse
en geestigheid - maar voor mij is Luns nog steeds een rechtse zak.

Toen ik naar huis fietste drong het tot mij door dat 3 meter tekst
in 50 jaar overeenkomt met 5 mm per maand. Schandalig weinig, eigenlijk.
De premisse van het spotje (oei, oei wat is het veel - gelukkig dat het
nu allemaal in de Grondwet staat) is dus onjuist. Overigens is het de
bedoeling dat de Grondwet zal worden uitgekleed, dus die stapel wordt
nu alleen maar hoger (dat mag kennelijk weer wel).

Op de radio een peiling dat mogelijk 65% tegen zou kunnen stemmen...
Nu dit kabinet het psychiatrische stadium lijkt te hebben bereikt, zou
bij een 'neen' morgen bij sommige leden de stoppen wel eens definitief
kunnen doorslaan.

Een hoopvolle gedachte.