Huisartsenstaking

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun May 22 21:57:38 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Lees ik eerder berichten van je dat je het goed vindt dat er vakbonden
> zijn
> en mensen zich organiseren. Nu doen ze dat en komen in actie omdat ze het
> er
> niet mee eens zijn en nu keur je het weer af.

Maar dit zijn geen werknemers, dit zijn zelfstandigen. Als je dan zo nodig
zelfstandig wilt zijn, zul je ook moeten concurreren. Als ze in loondienst
gaan bij een bedrijf, vind ik het prima als ze een CAO afspreken. En dan
moeten die bedrijven weer keihard onderhandelen met de verzekeraars. Maar
ze willen natuurlijk helemaal niet in loondienst, ze willen eigen baas
zijn.

> De vrije keuze van de huisartsen gaat toch onderuit zo, ze moeten
> samenwerken met anders dan......... grrrrrr.
> Helemaal rijm ik je mening niet hoor.

Ze moeten straks meer doen voor minder werk, prachtig toch? Want ze
verdienen genoeg. Kan de ziektekostenpremie weer omlaag.