Wat er echt gebeurt in Europa wordt in Nederland verzwegen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 22 21:03:31 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Goed idee, Henk,

:)

Mogelijke leren ze waarom de regels er zijn en hoe die te
hanteren en te interpreteren.

> Wat eigen echte praktijkervaring als gewone burger voor onze
> kieslijstpolitici...

Las in NOVA ook weer zo'n rake opmerking"
"
Leidinggevenden zijn te vaak mensen die zonder te beschikken
over de inhoudelijke vaardigheden vanwege goede relaties
doorgeschoven zijn naar leidinggevende posities.
"

De opbouw van het politieke vazallen systeem, en wat we
tegenwoordig 'democratie' noemen.

Vroeg Bert laatst nog de burger te beschermen tegen dit type
van bestuurssytemen die vooral ook in de welzijnshoek
optreden. Zo mag eenzelfde welzijnskliek een advies
uitbrengen -hun eigen falen kunnen maskeren- en vervolgens
subsidie ontvangen om het aldus recht te zetten. Zoiets. Dat
terwijl anderen moesten bezuinigen en hier weer flink geld
voor wordt uitgetrokken. Ook nog om een eigenlijk zeer
ongewenste praktijk handen en voeten te gaan geven.

 > Al weet ik niet wie miss onnnozel was?

Dat was journalist -ook dat nog/representatrice Catherine
Keyl die in NOVA's/Zeepkist onderuit ging.

Afijn, lees maar:
"
Ja, ik begrijp eigenlijk niet zo waarom iedereen zo ´tegen´
die grondwet is en ´nee´wil gaan stemmen, want we houden
onze eigen grondwet. Dat staat in iedergeval in het
informatiemateriaal dat ik net ?zo nu? heb gekregen. En eh,
we zouden er eventueel nog uit kunnen stappen, uit die
europeese gemeenschap. Dat staat er ook in, maar ja waarom
zouden we dat willen eigenlijk, want volgens mij zijn we
ontzettend welvarend geworden door Europa en zijn er andere
mensen die heel goed in de gaten hebben wat het belang van
Europa is, namelijk de criminaliteit. En in wat voor idiote
situatie zitten we nu? Als er in Kerkrade iets gebeurd, een
of andere overval, en eh de Politie wil er achteraan, maar
ze gaan Duitsland in, ja dan moeten ze stoppen want dan
moeten ze toestemming hebben. Nou, het zou natuurlijk veel
beter zijn als ze dat Europees met elkaar organiseren. Dus
daarom zeg ik, stem maar gerust ´JA´ voor die Europeese
grondwet.
"

Een beetje journalist weet natuurlijk wat er speelt. Een
beetje journalist weet natuurlijk ook wat er in de euregio
al geregeld is.

> En of grenspolitie je ook weer aan de andere kant van een
> land over de grens kan zetten.

Het lijkt me nuttig dat de autoriteiten die informatie op
zijn minst uitwisselen. En om verschillende redenen.

> De gevangenissen hadden laats open dagen, en nu is er veel te doen zie
> oa teletekst over de slechte omstandigheden voor personeel met name door
> incapabel en afstandelijk vriendjesmanagement maar ook aansluitend voor
> gevangenen.

Ja NOVA besteedde daar ook aandacht aan. Zie opmerking
bovenin deze mail.

> Hoeveel kamerleden zijn undercover gearresteerd zogenaamd
> bestraft en opgesloten? Recessen en werkweken zijn lang genoeg ;)
>
> Gelukkig zijn er ook kamerleden die niet arrogant zijn en echte contac
> ten hebben met het veld. Onze eigen reken ik daaronder, zij komen vaak
> voor "onze" grondrechten en rechtsbescherming op.

Ik zie af en toe zo'n nog niet echt geintergreerde CDA-er
langs komen die het werkelijk nog niet begrijpt. Ben zijn
naam even kwijt.

 > Maar ze mogen wel
> vaker en luider coalitiegenoten tegenspreken, al deed Boris van der Ham
> dat eergister geloof ik op de radio voortreffelijk zoals al eerder
> gemeld hier.

Heb hem gemist.

> Ik ben wel benieuwd hoe de recente kritiek van onze fracties op enkele
> onderwerpen mbt grondrechten zich verhoudt met het Europees Verdrag.
> Tuurlijk zijn de fracties voor het verdrag, bekend. Maar ik zou ook
> graag hun kritische kanttekeningen vernemen naast hun argumenten voor,
> die ik wel her en der gevonden heb.

Wat denk je, moeten we wachten tot na het referendum voor ze
daarmee komen?

Henk Elegeert