Congres gemist door Europa

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 22 08:54:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> [...]
 > moeten missen en mijn tijd daaraan besteed.
 >
 > Sorry Bert, dat ik daardoor toch niet aanwezig kon zijn
 > bij de behandeling van de door mij ingediende en op
 > verzoek van het bestuur aangehouden motie in jouw
 > portefeuille over de zorgpremies. Het zij zo.
 >
 > Uiteraard moest ik ook denken aan het actuele referendum
 > over het Europees verdrag. Schengen heeft het Nederland
 > niet makkelijker gemaakt zelfstandig zorgvuldig met
 > buitenlandse bezoekers om te gaan door de immers
 > gezamenlijke bureaucratische regels. Ik weet niet of en
 > welke veranderingen het nieuwe verdrag op dat

Schandalig !!! Nee, geen verwijt aan jouw adres, Fritz, maar
  het geeft aan dat je op de hoogte had willen zijn en het
niet bent. Dat verwijt maak ik wel dit en vorige kabinetten
die niets gedaan hebben ons toen op het belang van de
EU-wetgeving te wijzen en ons (burgers ook) aan te moedigen
deel te nemen, opdat we ook op de hoogte haden kunne zijn.

En natuurlijk zal dat niet over de hele limie zo zijn
geweest, maar je had op grond van deelneme in een deel
ongetwijffelt een indruk opgedaan voor de andere terreinen.
Daar via via ook kennis van genomen en mogelijk op kleine
onderdelen je visie hebben kunnen weergeven.

 > Wel zijn er vanuit D66-kamerleden op tal van onderwerpen
 > mbt internationaal reizen kritische vragen, ook over
 > Europese afspraken. Al dan niet terecht, vooralsnog ben
 > ik niet minder huiverig geworden voor aanvaarding van de
 > Europese Grondwet ofwel deze verdere integratie van
 > Europa.

Maar, je kunt het mij niet uitleggen? Je hebt geen kennis,
en dus je moet het hebben van vertrouwen?

Henk Elegeert