onverdraaglijk cynisme - maar zeik toch lekker door jongens...

Mon May 16 08:18:05 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>:
>Ik hoor Jan Marijnissen zeggen dat de euro een mislukking is en dat we
>nu in euro's betalen wat we daarvoor in guldens betaalden.
>Wat een hemeltergende onzin. Nooit zal ik Marijnissen meer serieus nemen.

 [Volgens mij had Bert het over de wijze waarop kritiek geuit werd, niet
 over de kritiek zelf]

 Ik schat zo'n beetje in dat 1 Euro (16 mei 2005) gelijk is aan 1.30 Gulden
 (januari 2002).
 Op zich is dat ook niet zo raar. Na de invoering zakte de Euro diep terug
 (kreeg toen z'n echte waarde en stegen de prjzen) t.o.v. een toen stabiele
 Dollar. Dat was toch ook iets in de richting van de 40% ?
 Die cijfers, plus de door HP/De Tijd gemeten prijsstijging van 49%, lijken
 consistent.

>Of Balkenende, Donner, Brinkhorst nou al of niet tactvol genoeg zijn in
>datgene waaraan ze refereren bij hun pleidooien voor de grodwet is een
>non-issue. Het gaat om de inhoud van de grondwet.

 Uiteraard kan men het daar alleen maar me eens zijn. Maar waarom doen ze
 dat dan niet ? Jij, voorstander, doet dat ook niet. Ook jij dicht anderen
 steeds weer van alles toe. Je verwacht van mij zelfs een argumentatie
 waarom ik niet in deze EU geloof. Zoiets verlangde inquisitie destijds
 ook van ketters.

>En het is een taak van de overheid om iets aan het het pijnlijke en
>schadelijke gebrek aan kennis over en betrokkenheid bij Europa te doen.
                        ^^^^^^
 Maar als men daar induikt - ik heb dat dus gedaan, gisteren m'n zoekmachine
    http://www.fluks.dds.nl/euro/index.html
 zelfs nog geupdated - dan vindt men alleen maar ellende. Ik ben het nu
 even kwijt, maar er bestaat een prachtig stuk over gereis van ambtenaren
 naar een gebouw in Brussel waar ze aan de lopende band beslissingen nemen
 - een verschijnsel dat Van der Laan (kennen we die naam ?) in dat stuk
 fel aanvalt.

>En het is een taak van de overheid om iets aan het het pijnlijke en
>schadelijke gebrek aan kennis over en betrokkenheid bij Europa te doen.
    ^^ and ?                           ^^^^^^^^^^^^^

 Da's onzin, da's hersenspoelen. Als men dat echt wil, dan had men van
 Europa een democratie moeten maken.

>Dat gezeur over die paar miljoen die dat kost is ook al weer een teken
>dat men inhoudelijk niets weet te berde te brengen.
     ^^^ wie ?

 Die paar miljoen werden pas uitgetrokken NADAT de peilingen van het
 kabinet zelf aangaven dat men het referendum gaat verliezen. Dat is
 dus een totaal ander motief dan wat jij suggereert. Krijgen de tegen-
 standers dan ook extra geld ? Nou dan !

 Dit is een verkapte vorm van corruptie, meer niet.