Groene stroom subsidie wordt ingetrokken.

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu May 12 19:57:48 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je voorstel is wel radicaal Bart, want als je maatregel is de heffingen op energie komende van fossiele brandstoffen zo hoog te maken dat duurzame vormen van energie goedkoper zijn, dan stapt iedereen uiteraard over op duurzame energie. Dan hebben we het dus niet meer over 9%, maar 100%. Dat betekent dan dus een nog grotere verhoging van de energieprijzen (een paar honderd tot duizend EURO per jaar per huishouding is mijn natte vinger schatting). Nog los van de implementatieproblemen (waar wekken we die duurzame energie op?).

Ik denk dat we praktisch nog wel even aan een subsidiesysteem vastzitten.

Groeten,
Mark Giebels