Aangeboden: een witte werkster m/v voor drie euro per uur

Carlo Hagemann carlo.hagemann at HETNET.NL
Wed May 4 00:11:08 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dag Henk,

Mijn punt gaat ervan uit dat een hedendaagse klusser geen genoegen neemt met
3 euro per uur.
Nu betaalt men dus b.v. 10 euro (laag inzetten) zwart.

Welnu: de sociaal rechercheur ziet een busje voor je huis staan, gaat
inspecteren en vindt jouw zwartwerkers. Dat kost je vervolgens een fikse
boete (ik begreep eerder deze week dat het opsporingsniveau niet zo heel
hoog ligt, maar a la, het is een fictief voorbeeld).

Wat echter als er een regeling wordt getroffen voor 3 euro?
Voor de buitenwacht betaal je de bijklusser 3 euro en de ontbrekende 7 euro
(want, zoal eerder gezegd, met 3 euro neemt hij geen genoegen) leg je er
ondershands bij.

Nu komt die sociaal rechercheur weer langs, ziet weer dat busje staan, maar
ziet alleen maar iemand bezig die zijn diensten voor 3 euro per uur aanbiedt.

Maakt dit mijn punt begrijpelijker?

groet,
Carlo