Referendum-mania: Nederlandse Bank geeft Euro-fiasco toe (2)

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun May 1 19:18:27 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Het gaat om het doelbewust liegen door de Nederlandse Bank en de Neder-
>  landse regering. Daarbij is de Nederlandse burger zwaar opgelicht en
>  daardoor zijn de mensen aan de onderkant van de samenleving ernstig in
>  de problemen geraakt terwijl lieden aan de andere kant van het financiele
>  spectrum hun zakken zitten te vullen.

Het zijn toch juist de mensen met schulden die ervan profiteren als geld
minder waard wordt?

>  Hoe lang is het gelden dat de Nederlandse bank loog dat de prijzen door
>  de invoering van de Euro 'inderdaad 0.3% extra' waren gestegen ? Hoe
>  lang is het geleden dat we al die sprookjes van Zalm en dezijnen moesten
>  aanhoren over die 'interne markt' ? Daar heb ik het dus over.

Sprookjes over de interne markt? Ik vind de interne markt nog steeds een
heel goed idee, om uiteenlopende redenen.

>  Vandaag zegt de Nederlandse Bank heel iets anders. Maar hoe weten we of
>  men nu wel de waarheid zegt ? Is dit soms gewoon de volgende leugen ?
>  En wat voor leugen zit er achter die Europese Grondwet ? Wat wordt er nu
>  weer aan het oog onttrokken totdat we er keihard mee geconfronteerd wor-
>  den ? Ultra-liberalisme (gewoon fascisme, dus) ? Het zou me niets verba-
>  zen (van de week versprak VVD'er Pieter Hofstra zich op de radio: het is
>  inderdaad de bedoeling dat de mensen met de laagste inkomens hun huis
>  uitgeflikkerd worden door Sybilla Dekker).

Huh? Dat heb ik gemist.

>  De afgelopen dagen zijn er keer op keer weerzinwekkende dingen uitgelekt
>  die wij als burger pas mochten weten als het te laat was. En er komt na-
>  tuurlijk nog veel meer, dat kan een kind begrijpen.

Nou, ik begrijp er in ieder geval niks van. En wat is er de afgelopen
dagen allemaal al uitgelekt dan?