Referendum-mania: Nederlandse Bank geeft Euro-fiasco toe (2)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 1 20:14:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Huh? Dit antwoord had ik niet verwacht. Ik dacht dat jij erg tegen de
> flexibilisering van de arbeids- en woningmarkt was.

Welke flexibilisering? We hadden het over
verantwoordlijkheid nemen/dragen. Mijn woning wordt elk jaar
ouder en zou dus in waarde moeten dalen. Ik daarentegen
betaal er elk jaar meer en meer voor.

> Of in ieder geval
> tegen de manier waarop dat door het huidige kabinet wordt nagestreefd.
> Maar zijn we het erover eens dat dat van die maatschappelijke onderklasse
> HET grote probleem is dat het volgende kabinet zal moeten aanpakken?

"
Nog altijd is er een groeiend aantal huishoudens -momenteel
bijna 1,1 miljoen- voor de betaalbaarheid van het wonen
afhankelijk van huursubsidie. Begrenzingen van deze regeling
vormen evenzoveel beperkingen van de keuzemogelijkheden van
mensen met lagere inkomens. Het Woningbehoeftenonderzoek
(WBO) 1998 wijst uit dat de 'doelgroep', zoals die nu naar
inkomen wordt gedefinieerd, nog altijd uit zo'n 2,5 miljoen
huishoudens bestaat. Het ziet er niet naar uit dat deze
groep, de economische hoogconjunctuur ten spijt, de komende
jaren snel in omvang afneemt.

Het is eerder zo dat de grote koopkrachtige vraag op de
woningmarkt van dit moment het risico in zich draagt dat
minder koopkrachtigen worden verdrongen uit de betere
woningen in aantrekkelijke wijken. Nóg meer marktwerking
leidt onder de huidige omstandigheden zonder twijfel tot
uitsluiting van minder kansrijke groepen, verscherping van
de maatschappelijke tweedeling in het wonen en
sociaalruimtelijke segregatie.
.."

we spreken 1999 hier.

http://www.woonbond.nl/leden/bibliotheek/manifest.html
Manifest van Hurend Nederland

> Nee hoor, zeker niet. Laat er vooral veel kritiek komen op wat fout is.

Met welke doel? Of wil je me gaan vertellen dat het
vastgelopen democratische systeem spontaan haar opgedragen
functies goed in gaat vullen?

> Overigens ben ik er niet van overtuigd dat wat er met de euro gebeurd is
> zo fout is. Maar ik hoor de kritiek graag.

Wat is er met de Euro gebeurd? Niets, toch?! We hebben het
over de gevolgen ervan.

> Nou ja, ik verkeer niet in die kringen, dus het zal voor mij moeilijk
> worden Zalm die vraag te stellen.

Ach, misschien als je het Bert vraagt. ;) Misschien iets
voor een vragenuurtje. Formuleer 'em maar vast. :)

> Maar naar mijn idee doet het kabinet goeie dingen.

Je maakt me wel heel erg nieuwsgierig. Wat dan?
Eerst bezuinigen op grond van verkeerde cijfers. Vlgns CBS
hebben we meer, dan blijkt vervolgens ook nog bovendien dat
we qua waarde munt niet in de pas liepen.

> Als je wilt, wil ik dat best toelichten.

Ja, graag dus.

> Maar jij kunt
> denkelijk wel aangeven wat naar jouw mening helemaal niet deugt?

Ik denk dat we in een vreemd soort crisis (aan)beland zijn.

> Wat bedoel je met het werkelijke begrotingstekort? Dat van mensen die in
> financiele problemen zijn gekomen ofzo? Of de financiering van de AOW?
> Iets heel anders?

Als je de draad "Referendum-mania: Nederlandse Bank geeft
Euro-fiasco toe" leest neem ik aan dat het duidelijk is.

> Is dat zo? Maar de consequentie van het huidige beleid is dat die er eind
> volgend jaar uit beginnen te vliegen.

Gelukkig, ik hoor die ene nog zeggen dat hij elk bedrijf
bedrijfsmatig kan runnen. We horen nu dagelijks de gevolgen
daarvan. Veel hoor je niet overigens want wie is er nu
bereidt naar (terecht) zeurende patienten te luisteren?

> Da's toch gewoon een kwestie van voldoende geld voor zorgtoelages?

Wordt het dan werkelijk goedkoper en komt het ook werkelijk
de zorgbehoeftige ten goede?

> En het
> lijkt me juist goed dat de minister de gezondheidszorg niet meer
> aanstuurt.

Waarom? De mmarkt(werking) van zorgverzekeraars kunnen dat
veel beter? Hans Anders als alternatief voor mijn oogarts?
En dat in samenwerking met mijn zorgverzekeraar! En mijn
medische gegevens dan?

> Zeker als hij een kwakzalver blijkt te zijn.

Ha ja, je bent het met hem eens dus en zijn
Volksgezondheidsbeleid. Hoe gaat het inmiddels met ons aller
gebit inmiddels? Hoorde over een onderzoek, maar ben helaas
even kwijt waar of door wie ook al weer uitgevoerd.

Henk Elegeert