Aangeboden: een witte werkster m/v voor drie euro per uur

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 1 19:16:56 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Je doelt op het kabinet neem ik aan?

Ik doel op de vele initiatieven (zou intressant zijn die
geschiedenis eens door te nemen, of vraag Ger er eens naar)
die op dat terrein al zijn gedaan en de werkelijke effecten.
De uitwerking kortom.  Een hele lietainie komt er aan je
voorbij als je je daarin verdiept en allen met één en
hetzelfde kenmerk: nada !!

> Ik begrijp niet wat je bedoelt. Op welke democratisch genomen besluiten
> doel je?

Alle dienaangaande. Je doet als of dit het eerste zinnige
initiatief zou zijn op dat terrein. Alles behalve, en daar
doel ik op. Ik doel op het demcratische gehalte, het
bestuurlijk gehalte m.b.t. al die verloren gegane initiatieven.

M.a.w. heeft het uberhaupt zin als aangenomen wetgeving niet
op haar merites (uitwerking) wordt beoordeeld. Miljoenen
Nederlanders betalen premie(s) voor van alles en nog wat en
zij die daarop toe zouden moeten zien kijken rustig de
andere kant op als dat fout gaat.

Erger, vinden zelfs dat zij de hoogte daarvan maar kunnen
bepalen om politiek relevant geachte redenen
(mmmarktwerking). En om met de opbrangst daarvan hun eigen
agenda in te kunnen vullen.

Henk Elegeert