Internet vs. D66

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Mar 31 22:47:41 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Da Prinz wrote:

> Principe en integriteit van D66 wordt, ook door leden
> in deze groep, semi-rationeel ingekapseld om te kunnen
> blijven zitten. Om het in de Grondwet te krijgen zal
> je eerst de pvda tot, laten we voor het gemak zeggen,
> 6 zetels moeten reduceren ;)

Laten ze maar lekker tegen blijven stemmen. Dat maakt tenminste goed
duidelijk hoe de zaak ligt. De gemeenteraad de burgemeester laten
benoemen is geen vooruitgang, eerder een achteruitgang vergeleken met
wat nu al mogelijk is. Dat noem ik een principiele opstelling.

> Niks geen eerste en tweede lezing in opeenvolgende
> kabinetten. Become who you are, stap eruit. Het zal je
> leden en stemmers opleveren die de onkunde en het
> achterbakse zat zijn, en Wilders niet echt zien
> zitten.

Ik geloof er niets van. Bovendien zal een D66 dat zonder goede reden uit
een coalitie stapt (en zo ligt het gewoon) niet snel een tweede kans
krijgen, en dus niets kunnen bereiken voor die eventuele protest-stemmers.

> Indien D66 in de marge als een soort punchbal
> wil blijven fungeren, blijf dan vooral zitten!
> "De kiezer" ziet de fijnere politieke puntjes niet.
> Wat hij wel ervaart is een D66 die een paars kabinet
> bleef steunen dat totaal uitgeregeerd was, zo erg dat
> het een Pim Fortuyn opleverde.

Dat heb ik nog niet eerder gehoord, dat D66 uit paars II had moeten
stappen. Waarom eigenlijk? Vanwege de media-hype?

> En nu een D66 die
> surreptitious plaatsneemt in een kabinet met een
> ironclad belofte van een ander kroonjuweel die weer
> een duik neemt als blijkt dat ze weer eens in de
> maling genomen zijn.

D66 heeft in grote meerderheid gestemd voor deze coalitie. Of je dat nu
(achteraf) leuk vind of niet. Het is laf om daar nu op die manier over
te praten. We doen als partij iets en dan maken we er het beste van.

Bart Meerdink