Hans van Mierlo

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Mar 30 03:12:30 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als Pechtold het voor mekaar krijgt een burgemeester met een sterke
positie tov de raad in te voeren, zou ik niet weten waarom de VVD daar
in tweede lezing als oppositiepartij per definitie tegen zou stemmen.
Ook niet redenerend vanuit eigenbelang, want de VVD is momenteel eerder
onder- dan oververtegenwoordigd in aantallen burgemeesters.

Daarbij zijn er heel wat VVD'ers die graag een tweepartijenstelsel zien
ontstaan in Nederland. En de rechtstreeks gekozen burgemeester brengt
ook dat weer een stapje dichterbij.

Groeten,
Mark Giebels