Het accoord

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Mar 28 17:58:44 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Sommige mensen verdedigen de standpunten van hun club ook door alles heen
> zeg. Of beter gezged zelfs tegen beter weten in.

Geen idee over wie je het hebt, Ger.
Volgens mij lul je nu uit je nek.

> PvdA

> Dat bedoel ik. De genoemde kandidaat minister van D66 is zo erg tegen de
> benoemde burgemeester dat hij het zelf is.

Leuk bedacht hoor, Ger. Maar misschien moeten we die ook
maar zelf kiezen.

> Flutargument.

Nee hoor, steekhoudend zelfs. De PvdA is bezig de macht naar
zich toe te trekken ten koste van de burger. Ze laat geen
middel ongebruikt. Nu jouw argument!

> er
> aantrekkelijke

> Waarom? De PvdA hoeft zich nu niet verantwoorden hoor en ze zouden grote
> steun krijgen. Gemeende steun, anders dan de applausmachine van D66.

Ger ga eens kijken bij de PvdA zou ik zeggen en lees de
verontwaardigingen over de zaak.  Vooral ook de gang van zaken.

> zitten.

> Hoezo een breuk te kunnen maken, die is er al dan hoor.

Dat is een andere breuk, Ger. Dat is een breuk met de
democratiesch traditie. Het zij zo. Het debat kan nu plaats
gaan vinden en jij vindt met de PvdA dat zulks niet zou moeten.

> worden

> Jou stoort alles wat niet in de lijn van de kreunjuweeltjes ligt. Zelfs het
> stukje gebroken glas wat er nog van over is.

Elke kleine partij die met grote ideeen komt zit in de
hollanditus situatie opgescheept metr kreu/oonhjuwelen. Dit
land pretendeerd de mocratisch te zijn maar slaagt er in
veertig jaar maatr niet in de standpunten daarover na
veertig jaar duidelijk te krijgen en dat in de juiste context.

Ene Noten ging kort voor het moment nog even naar Buitenhof
een stemverklaring afgeven. Het debat zelf dus opnieuw
vermijdend.

De omgang met d kronnjuwelen zegt dan ook meer over het
democratisch gehalte van onze democratie en laar dat nu ook
het thema betreffen van de gekozen burgermeester.

> functie

> Sterk hek, heel sterk.

Dachtik ook, zou zonde zijn als er een zat zonder verhaal.
Overigens zijn die er nu ook al hoor. En ook de PvdA
oplossing brengt daaraan geen einde.

> Kunnen burgers dat ook? Ze hebben de kliek die er nu zit toch ook gekozen in
> den Haag.

Hebben ze wel een keuze of is het juist een grote kliek
waaruit geen echte keuze (voor iets anders) te maken valt?

En dat wil jij en de PvdA gaan bekrachtigen?

> je

> Precies Henk, die met de juiste kwaliteiten.

Nee Ger, om de verkeerde veronderstelling te ondersteunen.
Een bedrijf zakt weg in haar eigen moeras als ze de
verkeerdre keuzes maakt. In het ondehavige geval wordt het
op de rekening van de burger geschoven. Ger, ben je wel
wakker, jongen?

Of om het in jouw bewoordignen te duiden:
"
Sommige mensen verdedigen de standpunten van hun club ook
door alles heen zeg. Of beter gezged zelfs tegen beter weten
in."

> Weer heel sterk hoor, wanneer kom je eens met argumenten?

Het is een krachtig argument, maar je leest er over heen.
Komt het niet van pas in je argumenten (of wat daar voor
door moet :) ) reeks, Ger?

> vechtcollege's

> regareren op een aanloop Henk, weer erg sterk hoor.

Wij kennen tot op heden geen MP, Ger. Dus waar haal je de
ervaringsgsegevens vandaan waarnaar je refereert?

> En dat willen ze, let op.De Gekozen burgemeester zit er echter voor 4 jaar
> Henk en wat er in 4 jaar kapot gemaakt kan worden zie nu wel aan ASO II.

Dus het maakt geen enkel verschil, Ger. Maar waar ligt het
dan aan? Aan de poppetjes? Aan de politiek en hoe die
bedreven wordt? Aan de democratie?

Kijk Ger, ik zie het ook graag anders. Een brede coalitie in
de TK die zorgt voor een breed draagvlak en ook de wensen
uit andere partijen meeneemt. Democratisch weet je nog?

Maar als een PvdA zich (nog steeds) op de regenteske toer
begeeft, waar ze nog steeds niet uit zijn (verlost) en er
liggen kansen met van huis uit conservatieven die
progressief lijken te willen worden, dan moet je toch kiezen
voor een progressieve lijn !?!

Denk je nu echt dat de PvdA om met Henk Vreekamp (meen ik)
te spreken alles terug gaat draaien?

Bos heeft zich uit de oppositie terug getrokken en grijpt nu
naar strohalmen. Blaast hoog van zijn conservatieve toren en
maakt zichzelf volkomen belachelijk.

> Doet jouw opini er toe dan Henk,

Zeker, Ger.

 > moet je toch eerst eens wat argumenten aanvoeren.

Die staan er ook. Je moet ze wel willen 'lezen' natuurlijk.

> vind ik
> mee

> De PvdA hoeft ookgeen congres te organiseren hoor, er is niks gewijzigd bij
> de PvdA.

Ger, jongen kijk toch eens goed.

> VVD

> Dat zeiden ze 2 jaar gelden ook en zie.

Daar heb je deels een punt. Het debat had nu ook goed kunnen
beginnen, ware het niet dat de opposite 'en masse' gekozen
heeft voor machtspolieke spelletjes.

Maar hebben die een werkelijk alternatief, en zo ja waaruit
blijkt dat?

> onderwijs

> verhalen
> Wouter
> voren
> de

> Dan spelen ze het spelletje voor de buhne veel beter dan D66, iedereen kijkt
> er dwars doorheen behalve D66 zelf.

Je bedoeld dat het niet meer om de knikkers gaat maar om het
spel?  Maar daar was je toch zelf al tijd op tegen.

> het

> En wat die je eraan, en wat doet D66 eraan?

Een democratie, Ger, wat doet de oppositie er aan? Niets,
Ger ! Uitgerekent op hun traditionele terreinen, Ger bakken
ze er helemaal niets van. Dat die Bos ervoor zorgt dat hij
draagvlak krijgt, ook bij de coalitie partners.

Maar goed, de PvdA valt of staat bij Woutertje Bos. Ik hoop
dat meer mensen gaan inzien dat het niets voorstelt en het
vallen wordt. Mij biedt hij in geen geval een alternatief.

> Idem

Ook idem.

> Het gaat niet over de oppositie maar over het kabinet, die regeren toch.

Ja, en in een democratie kun je ook nog wat gedaan krijgen
ook. Dan moet je wel in debat met de TK, maar als je dat
zelfs al niet meer ziet zitten en op de burger over kunt
brengen, dan resty je ook neits anders daar waar de oppsitie
voor kiest.  Daar is geen burger mee gehoplen en ook een
werkelijk een ander alternatief blijkt dus niet te bestaan.

Dat verwijt maak ik de oppositie.

> D66

> Nee hoor, alleen wordt het getal steeds kleiner voor D66.

Ja jammer, D66 zou meer aan de weg moeten timmeren. Dat heb
ik al eerder geuit. De politiek in een andere rol dan nu.
Naast de burger en die steunen.

> hahahaha dat hebben we gezien ja. Geen rad maar het pluche.

Een dijk van een argument, Ger. Mare, waarom niet het ijzer
smeden nu het heet is?

Henk Elegeert