Nieuw kiesstelsel (was: Voor D66-achterban hoeft het niet meer/Opvolging De Graaf splijt D66)

Sat Mar 26 17:22:21 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>:
>De uitingen van (...) doen (...) de vraag rijzen wat het D66-lidmaatschap
>eigenlijk zegt over het 'D66-gehalte' van de desbetreffende persoon. (...)
>dan heb ik ook mijn kandidaat om Thom de Graaf te vervangen klaar, name-
>lijk... Thom de Graaf!

 Serieus ? Heeft zo'n constructie dan enig 'D66-gehalte' ?

 Ik ben het eens met wat je opmerkte over de Volkskrant-stukken die ik
 forwarde maar een move als deze lokt nog ergere stukken uit. D66 zou
 zich onstervelijk belachelijk maken.

>Samen met een praktische deal met de VVD over een beperkte verkiezings-
>hervorming zou D66 dan helemaal geen nieuwe concessies van CDA en VVD
>vragen, alleen maar een serieus commitment aan de reeds gemaakte afspraken

 Zoiets zet de klok terug naar dinsdagavond en negeert de uitlatingen
 van De Graaf een etmaal later bij z'n aftreden.

 Het stuk waar we mee van doen hebben, staat overigens hier:
    http://www.parlement.com/9291000/modulesf/glnlnfq8
 Alwaar:
>Met name coalitiepartner VVD kraakte het voorstel van De Graaf af.
 Deze web-pagina toont dat het punt waar de zaak zich thans op toespitst,
 er ronduit rampzalig voorstaat. Jouw vertrouwen in de VVD lijkt vol-
 komen misplaatst, Bart.

 Daarin staat verder dat het wetsontwerp op 28 januari 2005 naar de
 Kamer is gegaan en dat er het aftreden van De Graaf onzekerheid is
 ontstaan hoe het verder moet.

 Er is weer wel een website (nog geen busje) voor:
    http://www.nieuwkiesstelsel.nl
    http://www.nieuwkiesstelsel.nl/contents/pages/9640/wetsvoorstel.pdf
 Html-format:
    http://216.239.59.104/search?q=cache:http://www.nieuwkiesstelsel.nl/contents/pages/9640/wetsvoorstel.pdf

 Dit stuk is volkomen onleesbaar zonder een kopie van de kieswet zelf.
 Die staat op,
    http://wetten.overheid.nl
 Zoek 'Kieswet', selecteer 'Hoofdstuk E/G/H/I/J/K/L/M/N/O/P/Q/R/S/V/W/Y/Z/'.

 Erg duidelijk is het allemaal niet...