Overleeft D66 deze crisis ?

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sat Mar 26 17:15:46 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Maar ook weer niet te lang want dat komt de betrouwbaarheid van D66
>  bepaald niet ten goede. 2/3 van de burgers wil dat er een eind komt aan
>  het slechtste kabinet aller tijden. Nu men dat op een presenteerblaadje
>  krijgt aangereikt, zal men het onze partij zeer kwalijk nemen als ze
>  gewoon doorgaat met de afbraak van Nederland (nu moeten we behalve Zuid
>  Europa ook Duitsland en Frankrijk met de Euro ondersteunen - en dan komt
>  Oost Europa er nog aan - waar zou de verpaupering van Nederland toch van-
>  daan komen ?) terwijl het einde van het lijden binnen handbereik is.

Wat de bevolking D66 wel of niet zal kwalijk nemen weet ik eerlijk gezegd
niet. Maar ik ben wel benieuwd wat je precies bedoelt met de afbraak van
Nederland. Want naar mijn idee is dit kabinet op economisch gebied aan het
puinruimen en investeren in de toekomst. En dat doet zeker auw. Voor een
deel komt dat doordat verandering altijd pijn doet en voor een deel
doordat een hoop dingen beter tijdens een hoogconjunctuur hervormd hadden
kunnen worden. En dat lijden is binnenkort sowieso afgelopen, ook als dit
kabinet aanblijft. Vanaf volgende jaar trekt de economie weer goed aan.
Eerst zaaien, dan oogsten. (Even een tegeltjeswijsheid voor Erik er
tussendoor.) En in de volgende periode zou ik het kabinet graag nieuwe
hervormingen zien doorvoeren die dan minder pijn doen.